Online marketing er jo ingen ny opfindelse, og ofte fungerer det da også ganske udmærket, men det kræver sin man at få det optimale ud af reklame kronerne. For det er ikke altid lige let at sørge for at reklamerne bliver præsenteret for de rette personer, og der er mange faktorer der spiller ind. Men med søgemaskinemarketing er sagen en anden, for det er ganske let for en søgemaskine at udvælge relevante reklamer i forhold til en specifik søgning.
Hvis jeg for eksempel søger på online marketing og søgemaskinemarketing på Google, bliver der ikke vist én eneste irrelevant annonce. Så kan man jo argumentere at der er en bagside af medaljen, at folk kun bliver præsenteret for annoncerne hvis de rent faktisk benytter sig af en søgemaskine. Men sagen er en, at det gør folk. Og man kender det fra sig selv. Man går ikke længere in på Wikipedia eller lignende, når man kræver svar på noget. Nej, man går ind og søger på Google. Eventuelt kan man tilføje navnet Wikipedia i ens søgning, som vil resultere i at det første resultat bliver den korrekte side på Wikipedia, så frem at den eksisterer.
Kort og godt, så bliver søgemaskinerne brugt meget mere end man tror, og således er søgemaskinemarketing en rigtig god idé. Naturligvis betyder dette ikke at almindelig online marketing er en saga blot, men det kræver mere omtanke.
Leave a comment