Online Reputation Management – Kan man virkelig det?

Online Reputation Management handler om overvågning af en person eller firmas omdømme online, men henblik på at undertrykke negativt indhold og eventuelt promovere positivt indhold. Således at når man søger efter noget på Google, så ligger det positive først og det negative dukker ideelt slet ikke op.

Det er i kortetræk hvad det hele handler om, men hvis man som jeg ved lidt om hvad der rører sig online, så kan det være svært at forstå at det overhovedet kan lade sig gøre. Det var i hvert fald sådan jeg havde det, da jeg skulle skrive opgave om det i skolen. Men online reputation management kan lade sig gøre, ved hjælp af et eller flere initiativer.

Første skridt er naturligvis at prøve at få det dårlige indhold fjernet. Det er det der er billigst og virker hurtigst, men det kan desværre ofte ikke lade sig gøre, og så er det jo at man må ty til andre midler. Og der findes mange fremgangsmåder, men i forhold til almindelig online reputation management er den grundliggende idé at generere nyt positivt indhold som kan overskygge det negative.

Online Reputation Management er ikke bare noget man gør. Ofte er den bedste løsning at få et SEO firma til at gøre det for en, men det kan altså lade sig gøre.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *